Cascadas, mariposas y ríos - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Marian - WaarBenJij.nu Cascadas, mariposas y ríos - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Marian - WaarBenJij.nu

Cascadas, mariposas y ríos

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian

17 April 2007 | Ecuador, Quito

Baños(letterlijk vertaald wc´s), is een klein plaatsje, zoals alles hier omgeven door bergen, ongeveer 4 uur van Quito. Je kan het zo gek niet bedenken of je kunt het in Baños doen. aangezien we(ik en 3 meisje van school) er maar 2 dagen hebben doorgebracht hebben we lang niet alles kunnen uit proberen, dus Renée, misschien kunnen we op weg naar Lima daar nog een tussen stopje maken?!De eerste middag hebben we quads gehuurd, en zijn we met gevaar voor eigen leven de Ecuadoriaanse weg op gegaan. De weg voerde ons langs een paar watervallen, en na 25 kilometer waren we bij de grootste en beroemdste waterval van Baños. erg mooi om te zien, maar ik had niet de rust om lang te blijven kijken. ten eerste had je het beste uitzicht vanaf een brug waar constant minstens 8 mensen op liepen terwijl de borden duidelijk maakten dat 5 het maximum was. ten tweede hadden we onze quads een kilometer de berg op onbeheerd achtergelaten(wel op slot, maar toch) en ik was nogal bang dat iemand ze op zn pickup zou laden. maar gelukkig, ze hebben goed op zichzelf gepast en we konden weer lekker terugracen naar het dorp. Onderweg konden we de rook/aswolk zien die uit een vulkaan in de buurt opstijgt. die vulkaan is al 6 jaar actief, maar nog steeds niet uitgebarst. ´s avonds zijn we naar een uitzichtpunt gebracht met een bus, om de lava uit de krater te zien vloeien, maar er was vanwege de wolken niets te zien :(
s middags hebben we trouwens nog een beetje door het dorpje gebanjerd en wat gedronken. kwamen nog een restaurant tegen waar de cuy´s op stokken gebraden werden. als of er een lief klein konijntje op de barbecue ligt, heel naar.
de volgende dag vroeg op, om vervolgens anderhalf uur te wachten tot we vertrokken voor het raften! we gingen met een groep jongeren uit Guayaquil, met 6 boten. Ik had niet verwacht dat ik het zo leuk zou vinden, raften is echt heel gaaf! er waren rustige en superwilde stukken, en vooral de laatste zijn natuurlijk erg leuk. heb ook nog een stuk je naast de boot gehangen. ik ging even zwemmen, en opeens was er weer een wild stuk. ik was blij dat ik de boot kon vasthouden, maar nog steeds kon ik niet boven blijven. het was wel heel grappig! Afgelopen week heb ik niet zoveel bijzonders gedaan, school, eten, even wat drinken, lekker rustig. Vrijdag was een bijzondere dag, de dag van de leraren. Daarom en omdat twee anderen hun laatste dag hadden hebben we een taart gekocht voor onze leraren. Dat was denk ik de eerste keer dat ik vrijdag de 13e gevierd heb! ´s avonds was mn laatste avond in het gastgezin, maar mn gastmoeder was niet eens thuis. dat vond ik wel jammer want ik heb nu niet echt afscheid kunnen nemen. ik moest namelijk zaterdag alweer om kwart voor 7 weg om de bus naar Mindo te halen. Met een groepje van 8 meiden van school zijn we dat kleine dorpje met een bezoekje gaan vereren. Mindo ligt een stuk lager dan Quito en dat betekent ook dat het een stuk tropischer is, alhoewel het ook flink heeft geregent. Dankzij de Lonely Planet hebben we een schattig hostal gevonden, waar ik met Lisette en drie duitsers en een zwitser op een ´dorm´ sliep. Na een lunch in een plaatselijk restaurantje hebben we een canopytour geregelt. eigenlijk moesten we "20 minuten" lopen, maar de ecuadorianen kennende hadden we er lopen bijna 2 keer zolang over gedaan. we waren dan ook erg blij dat een van de gidsen toevallig met zn pickup langskwam en ons een lift aanbood. Eenmaal op de plaats van bestemming werden we in een tuigje gehezen, heel charmant, en na een korte uitleg zoefden we over de eerste kabel naar de overkant van het dal. het waren een soort kabelbanen, 10 in totaal, sommige langer of hoger dan anderen. De derde en de laatste waren extra leuk, want daar kon je samen met een gids, en dan kon je een Mariposa of Superman doen. oftewel: op zn kop of ´liggend´ op je buik als of je vliegt. Ik heb twee keer de mariposa(vlinder) gedaan! het is zo bizar en eng maar ook supersuper gaaf om op zn kop over een ravijn te ´vliegen´! echt een supercool gevoel! je ziet alleen maar lucht en een randje boomtoppen, en als je naar beneden kijkt ligt de wereld op zn kop! tegelijk ga je supersnel en ben je bang dat je ieder moment uit je tuigje kan vallen. Muy divertido!
s avonds hebben we de saaiste atractie van Mindo bezocht(dat wisten we niet van tevoren natuurlijk), het ´kikkerconcert´. was niet boeiend en ook geen uitleg waard.
De volgende ochtend lekker rustig aangedaan, na een heerlijk ontbijt ging ik met twee anderen op zoek naar een man met paarden, maar die was vanwege de verkiezingen niet in het dorp. Dus zijn we met de anderen meegegaan tuben.
ten eerste, vergeet wat ik in een eerder verhaal, over Puerto Quito, heb geschreven. het Tuben daar was niet leuk, het was erg saai vergeleken met wat ik in Mindo heb gedaan. Ten eerste waren de gidsen niet vervelend om naar te kijken :) de rivier hier was superwild en leuk! hebben erg gelachen! af en toe zakte ik helemaal weg tussen de banden, of gleed ik er bijna vanaf, en we hebben aardig wat rotsen geraakt. Het tochtje was zo leuk dat we gelijk nog een keer zijn gegaan!
smiddags hebben we nog een wandeling gemaakt over een glad en stijl pad naar een waterval van ongeveer 100 m hoog, erg mooi! Al met al een erg leuk weekend met leuke mensen & leuke activiteiten! ben inmiddels begonnen aan mn 7e week spaans alweer, heb het echt naar mn zin op die school. ken iedereen een beetje en kan me ook al aardig verstaanbaar maken. Zit weer in een hostal, dus kan weer lekker doen waar ik zin in heb! normaal eten!!lekker smiddags leuke dingen doen, en ik hoop dat ik iemand vind die dit weekend met mij naar de jungle wil!!

  • 16 April 2007 - 22:20

    Maartje:

    Hee lieverd! ik kreeg vandaag je kaartje! Superleuk! echt supercoole dingen die je daar allemaal doet!
    Hier was het de afgelopen paar dagen echt onwijs mooi weer.. maar omdat ik heel leuk een hertentamen heb woensdag en er vrijdag ook al een had en 1 tentamen net zoveel stof is als 1 eindexamen op de middelbare school heb ik geen tijd gehad om ervan te genieten! vandaag weer 11 uur geleerd.. echt te veel maar ik hoop dus dat ik het ga halen woensdag! anders moet ik volgend jaar samen met jou het blok nog een keertje volgen (wel gezellig natuurlijk, maar liever niet!) Ik hoop dat je iemand vindt die met je mee wil!! volgens mij heb je t echt enorm goed daar en ga je het echt missen als je weer terug bent!
    tot skypes/msn/mails! liefs en kusjes

  • 16 April 2007 - 23:32

    Ome Harrie:

    Ha die Marian,

    Nou, dat is niet mis wat jij allemaal meemaakt! Op je kop over het ravijn en nog lol hebben ook? Supergaaf gevoel? Kind, je bent bijna dood geweest!
    Wel lekker stoer allemaal. Die waterval, 100 meter hoog? Dat is zo hoog als de dom van Utrecht! En, zijn er al 7 weken om? Dan ben je al op de helft! Toch? Maar, hoelang zit je op school? Volgens mij heb je daar geen tijd voor met al die leuke dingen. Geniet er maar lekker van en ik kijk uit naar je volgende verhaal.
    Trouwens, vanmiddag kreeg ik je kaart die je op 27 maart, jouw verjaardag, al hebt gestuurd. Hartstikke leuk en, is je adres nog hetzelfde gebleven?
    Hou je taai, geniet en doe voorzichtig.
    Liefs,
    Ome Harrie

  • 17 April 2007 - 08:33

    Inge:

    Hey!
    Ik wil wel met je naar de jungle hoor! Ik hou wel van wilde beesten :) Al zijn lieve kleine konijntjes ook wel leuk ;)
    Veel plezierrrr!!!

    Liefs

  • 17 April 2007 - 15:02

    Marieke Schipper:

    Hoi Marian,

    Wat een supercoole verhalen allemaal! Ik vind het heel erg leuk om je stukje ste lezen en ben benieuwd wat je gaat beleven in het jungle. Je doet veel sportieve dingen, leuk! En handig & goed dat je spaans zo lekker gaat.

    Liefs Marieke (Schipper, uit Zoetermeer)

  • 17 April 2007 - 19:39

    Renée:

    Hola Marian! voy a escribir mi reaccion en español porque pienso que tu puedes leerlo. Espero que tu español sea muy bien y probablemente sea mas mejor que mi español. Tu historia fue muy emotionante y divertido! Hasta muy pronto y muchos besos Renée

  • 18 April 2007 - 09:57

    Maartje:

    je foto's zien er goed uit!!

  • 23 April 2007 - 18:30

    Anne-Rose.:

    Hay, Doe je wel een beetje voorzichtig!
    Gaaf hoor al die sportieve dingen.

  • 23 April 2007 - 19:35

    Grey, Meredith:

    help!! ik ben dood!! Mensen in het thuisfront snappen niet hoe het kan!
    Liefs M.Grey

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Marian

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 21403

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 06 December 2012

Indonesië

03 Maart 2007 - 17 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: