een paradijsje.. - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Marian - WaarBenJij.nu een paradijsje.. - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Marian - WaarBenJij.nu

een paradijsje..

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian

23 April 2007 | Ecuador, Quito

Ten eerste: Meredith Grey of iemand die haar serie volgt is mij uitleg verschuldigd over de schokkende reactie op mn laatste verhaal!
Ten tweede: Ik begin steeds meer van dit land te houden. Ik heb weer een superleuke plek ontdekt. We zijn dit weekend in Tena geweest, een stad die bijna in de Oriente (zeg maar jungle) ligt. Het weekend begon met een wat minder leuk incident. In de bus naar Tena stond mn tas tussen mn benen op de grond en terwijl ik aan het kletsen was met het meisje naast me, zat de man van de stoel achter me met zn hand in mn tas te graaien. Gelukkig voelde ik zn arm tegen mn benen.. ik heb hard geschreeuwd(stond van mezelf te kijken) en de dief en zn vriend zijn onmiddelijk de bus uitgezet, ondanks hun smoes dat hij zn sleutels aan het zoeken was. Ik geloof in de goedheid van de mens, maar ik moet eerlijk toegeven dat dat vertrouwen wel een beetje geschaad is nu. Je wordt toch er weer mee geconfronteerd dat je niemand kan vertrouwen hier. Erg jammer, want de meeste mensen zijn lief en behulpzaam en bedoelen het goed. Nog beter opletten dus voortaan.
Goed, terug naar Tena. Onze uitvalsbasis was een superleuk ´hostel´, 20 minuten van het dorp, met leuke cabañas. op het terrein leefden een hond, toekans, papagaaien en 4 aapjes (niet altijd in vrede) samen. Zaterdag hebben we een tour gedaan met als gids de zoon van de eigenaars van het hostal: een chagarijnige, dikke ecuadoriaan, maar met een geweldige tocht door de jungle! Eerst moesten we een heel stuk lopen, het grootste gedeelte erg stijl naar beneden, door de modder want het had heel hard geregend ´s nachts. een paar keer heeft de gids wat verteld over het gebied en de planten en we hebben mieren uit een plant gegeten! lekker zuur! Na een tijdje kwamen we bij een waterval , waarna het water als een wilde rivier tussen de rotsen doorging. toen de gids zei dat we daar beneden gingen lopen/zwemmen, dachten we dat hij een grapje maakte, maar hij meende het serieus! Hij heeft even een touwtje gespannen zodat we ons daaraan vast konden houden, en toen mochten we langs het water klimmen. de ene hand aan het touw, de andere aan de gladde rotswand. Superleuk en ook wel een beetje eng haha! Daarna moesten we ons een stukje met het water laten meedrijven, zelfs een klein watervalletje af. en alsof dat nog niet genoeg was, het laatse stukje daalde we met een laddertje af ik een gat de rots in, door een grot tot aan een meertje. daar was het zo mooi! een foto of beschrijving kan dat denk ik niet overbrengen. We mochten even zwemmen in dit paradijsje, tot we aan onze weg terug omhoog begonnen. veel zwaarder, maar wel makkelijker dan naar beneden. De gids heeft ons op de terugweg nog wat ´comida tipica´ laten proeven, in een dorpje waar een groot feest aan de gang was. Ik ben erg trots dat ik me aan dit voedsel heb gewaagd; larven van een soort kever, op de barbeque gebakken in wat bladeren. Eerst mochten we de levende beestje bewonderen. de smaak was niet eens zo vies, maar het idee en het beeld zijn vreselijk. eens maar nooit meer denk ik. ´s Avonds zijn we in Tena uitgeweest, en zondag hebben we lekker helemaal niets gedaan. voor het eerst sinds ik hier ben kon ik echt uitslapen en luieren, we hebben een beetje in de rivier gezwommen en in de zon gelegen. Heerlijk! Toen weer 6 uur in een stinkbus, voor we weer in deze stinkstad waren. Ik wilde nog helemaal niet terug, dus kan Quito even niet waarderen.
Ik wilde even met jullie delen hoe lekker dit weekend was, en natuurlijk mn eerste confrontatie met de criminaliteit in ecuador. Hoop dat met de foto´s jullie een beetje het gevoel begrijpen wat ik hier heb! Ik wil zo vaak dat ik dingen zou kunnen laten zien, alleen beschrijven is niet genoeg...
Hasta luego!!
PS. girls, wat is er aan de hand in Grey´s Anatomy???

  • 23 April 2007 - 20:53

    Inge:

    Gelukkig heb je in Swalmen wat survival-ervaring opgedaan, anders had je dit noooooit gered natuurlijk! Veel plezier met alle volgende leuke dingen!!
    Liefs, Inge

  • 23 April 2007 - 21:59

    Ria:

    getsie, wat heb jij nu gegeten, knap hoor!!!Ik weet niet of ik zo moedig ben als ik in bangladesh ben.
    Dat paradijsje ziet er prima uit.
    liefs mama

  • 23 April 2007 - 22:27

    Ome Harrie:

    Wat een prachtig gebied! Je kunt het toch best aardig beschrijven en je zuigt de lezer mee in de sfeer. Prachtig die waterval en dat doorkijkje tussen de rotsen.
    Groetjes,
    Ome Harrie

  • 24 April 2007 - 12:25

    Maartje:

    hee liefie! wat doe jij toch onwijs vette dingen! ik ben nu heel zielig.. want wes is net vertrokken en ik mis hem nu al! Heb de laatste dagen heel veel met hem samen gedaan om nog even extra van elkaar te genieten maar nu is ie echt weg!! hij komt pas over 27 uur aan in Nieuw Zeeland, dus lang wachten totdat ik weet of alles goed is gegaan! Ik heb nog geen grey's gezien! dus ik heb geeeeen idee waar t over gaat.. moest vorige week nl heeel hard leren en gister ben ik samen met wes geweest. vanavond ga ik eventjes wat afleveringen kijken met joppe! ben benieuwd wat er gebeurt:) snel een keertje skypen enzo? en weet je al wanneer je terugkomt? ik mis je!
    liefs & kusjes!

  • 25 April 2007 - 07:34

    Eeffie:

    zoals grey zelf al zei.. ze is dood!! verdronken! ik ben in diepe rouw! Maar verder gaat het goed met me!
    ik heb het erg druk, maar ik mail je snel iets meer over wat ik allemaal mee maak! liefs Eva alias Vic

  • 25 April 2007 - 15:00

    Maartje:

    ooooh ik heb gister met jopperd 3 afleveringen van grey's gekeken! en ook al die van volgende week:O dus ik weet wat er gaat gebeuuuren! whoehoeee maar als ik dat nu zeg, dan zullen er misschien mensen niet zo heel blij zijn.. dus je zult nog effe een weekje moeten wachten! ik mail je snel terug, skypen zal er helaas eventjes niet van komen! ga vrijdag op vakantie naar berlijn en krakow en heb t verder heel druk! dus daarna maar snel dan!
    liefs en kusjes

  • 25 April 2007 - 15:19

    Rosanne:

    Hoi Maat.
    Wat doe jij allemaal ondzettend leuke dingen!!! En ook onwijs leuke foto `s allemaal!!
    Mhhh en het eten is er vast ook erg lekkur?!! hihi. Dat zal soms ook wel een avondtuurtje opzich zijn.
    Nou heel veel plezier nog met alle leuke dingen.
    Groetjes Rosanne
    en Walter

  • 25 April 2007 - 19:55

    Renée:

    Mar op Sony channel kun je grey´s gewoon lekker zelf kijken. The OC en Gilmore girls zitten op warnerbros (= in Peru, argentinie, chili, bolivia en uruguay zo dus dat zal in ecuador wel hetzelfde zijn haha). Klinkt allemaal weer geweldig wat je aan het doen bent. Tot over drie weekjes (niet dat ik al een ticket heb, Peruvianen kunnen een beetje vervelend zijn maar ik regel het wel hoor..:s ) tot snel xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Marian

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 21395

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 06 December 2012

Indonesië

03 Maart 2007 - 17 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: