Op het dak van de vulkanische wereld... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Marian - WaarBenJij.nu Op het dak van de vulkanische wereld... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Marian - WaarBenJij.nu

Op het dak van de vulkanische wereld...

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian

04 April 2007 | Ecuador, Quito

(er was even iets misgegaan geloof ik, zie nu dat het eerste stuk van mn verhaaltje mist. ga proberen het te reproduceren..) ...bijna dan, maar toch! om maar even bij het begin te beginnen, ik ben op excursie geweest naar de Cotopaxi, de hoogste met sneeuw bedekte vulkaan ter wereld! we werden s ochtends door onze gids, Aron (charmante jongeman) opgehaald en met een busje naar het trein station gebracht. De groep bestond uit ongeveer 25 personen, waarvan 8 van mijn school. we moesten snel een plekje veroveren, niet in maar op de trein, want de plekjes met het beste uitzicht zijn natuurlijk het populairste! dus daar zaten we dan, op het dak van de trein, met onze benen over de rand van het hekje om zo veel mogelijk plaats te maken voor andere mensen. niet erg comfortabel, maar je moet er iets voorover hebben om de ´Avenue de Volcanos´ te kunnen bewonderen. De rit van ongeveer een uur voerde ons langs deze vulkanen, sommige met besneeuwde toppen. Vanaf het eindstation moesten we nog een tijdje rijden, door het nationale park ´Cotopaxi´. Op een vlakte aan de voet van de vulkaan stapten we even uit voor een fotosessie en wat uitleg over de vulkanen en hun uitbarstingen. De Cotopaxi heeft een ´cyclus´ van grote uitbarstingen, en op dit moment is de cyclus voorbij, wat betekend dat wetenschappers binnenkort (binnen nu en 3/4 jaar) een enorme uitbarsting verwachten die veel schade zal aanrichten..Na dit opbeurende praatje vervolgden we onze weg tot aan de parkeerplaats, waarvandaan onze voettocht begon. gewapend met water, een muts, handschoenen, een regenjas en chocola wandelden we rustig omhoog, iedereen zoveel mogelijk in zn eigen tempo. Na mijn zuurstoftekort de eerste week in Otavalo was ik erg bang dat me dat nu weer zou overkomen, maar ik voelde me gelukkig prima! Natuurlijk is het zwaar, maar een blik op het uitzicht beneden en de berg boven en naast je is steeds weer een goede stimulans. Na een uurtje bereikten we de ´refuge´ op 4800 meter, echt een hele overwinning! heerlijk geluncht en uitgerust voor het volgende stukje bergop, tot aan het begin van de gletsjers op +/-5000 meter! Deze 200 m bergop waren een stuk moeilijker, maar ik heb het gehaald en het gevoel wat ik had toen in met mn voeten in de sneeuw stond, is geweldig! het is zoo mooi daar! de besneeuwde top was uit de wolken te voorschijn gekomen, en ook onder ons maakten de wolken plaats voor een prachtig uitzicht over de vallei! Nu ik eenmaal zover ben gekomen, wil ik heel graag helemaal naar de top van deze prachtige berg...wie weet ga ik dat nog wel doen. Na wat een veel te korte tijd leek moesten we alweer naar beneden, om het donker voor te blijven. Afdalen over los zand en losse stenen is ook nog een hele kunst, die ik niet helemaal onder de knie heb..
Vanaf de parkeerplaats konden de liefhebbers per mountainbike naar beneden! Geen hele stijle weg, maar met heel veel hobbels, kuilen en stenen die het wel lastig maken om overeind te blijven! maar het was echt superleuk om te doen, lekker op mn fietsje van de berg af racen! hierna werden we met de bus naar een landhuis gebracht waar thee en chocoladetaart op ons stond te wachten. Inmiddels waren we allemaal helemaal gesloopt van de bijzondere dag! Thuis wachtte me nog een verrassing.. de hele woonkamer stond vol dansende, zingende, klappende Ecuadorianen! familie van mn gastmoeder, die bij elkaar waren gekomen om een tante sinds lange tijd weer eens te zien! het was vast een leuk feestje, maar ik was blij toen ze na tien minuten weggingen, want ik had er de kracht niet meer voor.. Echt een onvergetelijke dag, ik hoop dat de foto´s jullie een beetje duidelijk kunnen maken wat ik heb gezien!
Verder was vorige week een drukke week! Natuurlijk mn eerste week in mn gastgezin, waar ik het erg naar mn zin heb! Dinsdag, op mn verjaardag, zijn we met een groepje naar de Panecillo geweest(foto´s bij het vorige verhaal), en s avonds ben ik een taartje gaan eten en wat gaan drinken met 4 meisjes! ze hadden zelfs nog een kadootje voor me gekocht!Woensdag uit eten geweest met Daan, die ik in het vliegtuig had ontmoet. Donderdag had ik met Isolde culturele plannen, een museumbezoek, maar die plannen hebben we aan de kant gezet en we zijn inkopen gaan doen op een markt hier in de buurt! Vrijdag ben ik met Sabina, uit mn gastgezin, en Isolde naar de Quito Zoo gegaan. Waarom het QUITO Zoo heet zou ik niet weten, want het is nog een reis van anderhalf uur met de bus. Maar eenmaal daar kun je schattige aapjes, lama´s en de enorme schildpadden van de Galapagos eilanden bewonderen. Na een uurtje heb je alle dieren wel gezien, maar het was een leuk uitstapje, heel relaxt. Zaterdagochtend moest ik ook lang in de bus, door de stad dit keer, helemaal naar het zuiden. Daar ligt een park waar ik een ochtend en middag heb getennist, gevoetbald en gebarbequed, met een jongen uit mn klas en een heleboel leraren en mensen die op school werken met hun gezin! heel apart om op een andere manier met ze om te gaan dan in de leraar-leerling relatie, maar het was erg gezellig!
Maandagavond was er op een plein de musical ´Jesuchristus superestrella´. Ik ben even gaan kijken, maar het was in het Spaans en het was niet goed te zien, omdat er veel mensen voor mn neus stonden. Gister een feestje gehad van mn school, en ik er geloof ik een ecuadoriaanse vriend bij. Heb in vloeiend (niet echt maar toch best goed) spaans met hem staan praten, na een half uur werd me al een gratis verblijf op de Galapagos eilanden aangeboden haha! Deze week is het Pasen, dus een grote processie op vrijdag, en daarna ga ik voor een weekendje naar Baños. een actief weekendje, want in Baños kan je ongeveer alles doen:mountainbiken, raften, quads huren, paardrijden, parapenten, noem maar op!

  • 04 April 2007 - 18:12

    Maartje:

    Hee liefie! ik ga je snel een mailtje sturen! heb het erg druk de laatste weken maar maak snel effe tijd! heel veel plezier! liefs en kusjes

  • 04 April 2007 - 19:39

    Inge:

    Marian! Wat een prachtige tekst: ik had er de kracht niet meer voor...! Ik moest even heeeeeel hard lachen! In het gastenboek is te lezen dat er een SJN-bowlingteam wordt gevormd, ik zou je maar gauw aanmelden als ik jou was :)

    Veel plezier nog!!
    Liefs, Inge

  • 04 April 2007 - 20:38

    Ria:

    Wateen geweldige foto's weer. Dat gratis reisje klinkt wel goed,maar....??
    Leuk mutsje heb je gekocht!!Zeker van lamawol. kriebelt hij niet?
    geniet verder en veel liefs mama x x xxx

  • 05 April 2007 - 12:43

    Eva:

    hee zussie, dat ziet er allemaal weer leuk uit! ik heb mijn tentamen vandaag ook gehaald en ik geloof dat ik mijn spss ook wel goed gedaan heb, daar ben ik net mee klaar en ik dacht ik ga je berichtje even lezen.
    nou lieffie, heel veel plezier nog. ik ga het weekend lekker pleziermaken. kuzz!

  • 05 April 2007 - 13:58

    Renée:

    Hee mar! wat cool op dat je op 5000 meter was, ben ik ook geweest in Bolivia. Ik ga meestal niet raften en paardrijden in wc´s maar misschien dat het in de ecuadoriaanse baño wel leuk is... veel plezier!

  • 06 April 2007 - 15:33

    Marleen:

    Hola guapa! Que tal estas? joder estoy tan orgullosa leyendo tus cuentas! Haces demasiadas cosas buenas y yo tengo que estudiar en Holanda, un pais mucho menos interessante que Ecuador! He visto tus fotos, tan bonita alli! Y el Cotopaxi, que buena! Pero quiero ver un foto mejor de Daan, es un guapo o no? Ya tienes novio en Ecuador? ;)
    okee ik hoop dat je dit al een beetje kunt lezen! Ben ontzettend jaloers, geniet alsjeblieft ook maar een beetje voor mij! Zal je snel een lange mail sturen met alle gebeurtenissen uit Amsterdam, ondanks dat mijn verhalen minstens 50 x oninterressanter zijn dan de jouwe!
    Heeeeel er veel plezier, ik kijk uit naar je volgende foto's en verhalen en je hoort snel van me!
    Kus van de hele familie
    beso, que lo pases bien!
    xxxxx

  • 06 April 2007 - 21:25

    Sandra:

    Wat ben je toch ook een bofkont. De volgende keer plak ik ook geen postzegels meer ;) . Ik geniet van je verhalen en foto's, geweldig!

  • 09 April 2007 - 06:53

    Ome Harrie:

    Ha die Marian,

    Wat maak jij allemaal spannende en stoere dingen mee! Prachtig zeg, die vulkaan, en de weg ernaartoe! Bóvenop de trein. Dat heb ik altijd gewild.

    Groetjes, Ome Harrie

  • 16 April 2007 - 17:08

    Anne-Rose.:

    gaaf hoor die verhalen van je goed dat je het vol hpodt om je belevenissen op te schrijven.
    liefs Anne-Rose.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Marian

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 9436
Totaal aantal bezoekers 21400

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 06 December 2012

Indonesië

03 Maart 2007 - 17 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: