verhaaltje uno - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Marian - WaarBenJij.nu verhaaltje uno - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Marian - WaarBenJij.nu

verhaaltje uno

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian

05 Maart 2007 | Ecuador, Quito

Hola! Ik vond het tijd om jullie eens een eerste indruk te geven van Ecuador en de stad waar ik terecht ben gekomen.
Quito ligt midden tussen, vanwege ruimtegebrek ook gedeeltelijk op, supermooie bergen! als je over straat loopt, kun je steeds een klein stukje van die bergen bewonderen, maar jammer genoeg belemmeren gebouwen een beter uitzicht. Ik 'woon' in een hostel in een schattig straatje in het nieuwe centrum van de stad. in deze wijk zijn veel hostels, hotels, bars, restaurants en toeristen te vinden. Dat is leuk, minder leuk is is dat dit niet echt een veilige wijk is, alleen over straat is er savonds niet bij, ook al is het maar twee straten lopen.
De kamer is niet heel bijzonder, er staan twee bedden, een kast, een bureau en het heeft een badkamertje. mn roommate, een ander nederlands meisje, zou ook zaterdag aankomen, maar inmiddels is het maandag middag en ze is nog steeds niet gearriveerd. ik weet niet of ze nog komt, maar tot dan heb ik de kamer voor mezelf. in het hostel zitten veel nederlanders en andere leerlingen van mijn school.
De school ligt letterlijk om de hoek en is een mooi gebouw. er is een binnenplaatsje en een grote serre met banken en zitzakken om even op adem te komen tijdens de pauze. vandaag had ik mn eerste staanse lessen, het ging heel goed. ik hoop dat ik me snel een beetje verstaanbaar kan maken want het is nogal lastig nu.
Zondag, mn eerste dag, ben ik op de bus gestapt naar het oude centrum van Quito. op ' Plaza Granda', een groot en groen plein, een jongen tegen uit het vliegtuig, met wie ik de rest van de middag heb doorgebracht. we hebben door de stad gelopen en de toren van een soort cathedraal beklommen. nu kom ik merken hoe hoog Quito ligt, want na drie treden moest ik alweer op adem komen. gelukkig heb ik verder geen last van hoogteziekte! vanaf het torentje hadden we een heel mooi uitzicht over de stad, en eindelijk een goed zicht op de bergen die Quito omringen. het ziet er zo mooi uit, de bergen met kleine huisjes onderaan de helling, en wolken erboven waarvan het lijkt of ze uit de berg opstijgen.
Na het middagje rondbanjeren stond me nog een tripje te wachten. Mijn rugzak was namelijk de vorige dag niet gearriveerd en ik moest dus terug naar het vliegtuig om hem op te halen. De taxichauffeur die me erheen reed was gelukkig bereid om het woordt voor me te doen, aangezien ik nog geen woord spaans spreek. Gelukkig is het allemaal goed gekomen, ik heb nu al mn spulletjes weer! vanavond ga ik voor het eerst naar de salsales en daarop volgende borrel, waar ongeveer de hele school naartoe schijnt te gaan. Woensdag ga ik een tripje maken naar ' la mitad del mundo' , oftewel de evenaar.
dit wat het voor nu, ik ga de stromende regen in en uitzoeken wat voor leuke tripjes ik hier kan maken!
xxxxx

  • 05 Maart 2007 - 21:05

    Marian:

    PS. foto's komen later, als ik er wat meer heb om met jullie te delen.

  • 05 Maart 2007 - 22:21

    Maartje:

    lieverd, ik ben echt superjaloers!! ik ben aan het leren voor mn zoveelste tentamen vrijdag en heb er eventjes echt heel erg genoeg van! geniet van je reis, want volgend jaar wil je denk ik heel graag terug! heel veel plezier en ik kijk uit naar de foto's :) kus

  • 05 Maart 2007 - 22:25

    Ria Schmitz:

    Nou leuk hoor, je eerste verhaal. Niet alleen over straat gaan, dan hoor!
    Je hebt al veel gedaan, in die twee dagen.Fijn dat er veel jongeren zijn en dat jullie veel samen doen.
    Geniet lekker daar, hier is het iets saaier en gewoon. Wel gesport vandaag!!
    liefs mama

  • 06 Maart 2007 - 11:25

    Lisan:

    heey lieverd...echt superkicke allemaal...die regen daar zal wel heel anders zijn dan hier. Hier regent het heel hard en tis heel vies weer :S naja je kent het wel natuurlijk. Jij zit nu lekker daar..ben wel jaloers hoor....Ik volgende week weer toetsweek blegh!!Als je terug bent moet je me wel een paar van die salsa moves leren haha nou lieverd spreek je snel weer...ik blijf je volgen hier op de site..
    Kus en hou van je Lisan

  • 06 Maart 2007 - 22:00

    Daan:

    Hey Marian,

    al een beetje gewend in Quito? Ik redelijk. Komen elkaar vast nog tegen. Vlg wk maar ff hapje eten ofzo

    XXXDAAN

  • 07 Maart 2007 - 07:00

    Sandra:

    Hai kanjer,
    Klinkt wel echt geweldig hoor! gaaf dat je al meteen op stap bent geweest met iemand uit het vlieftuig en dat je met salsalessen begint. zeker raar om ook opeens mensen van je eigen school tegen te komen, of wist je dat al? nou, we kijken al uit naar je volgende verhaaltje en de foto's natuurlijk. heel veel plezier!!!!

  • 07 Maart 2007 - 14:20

    Marian:

    Hoi Marian,klinkt allemaal goed je eerste avonturen,
    leuk dat je ook salsales doet, dat vond Marleen ook zo leuk toen in Spanje, krijg je ook nog kooklessen?
    Geniet er maar lekker van en lieve groetjes van Marian.

  • 07 Maart 2007 - 22:41

    Ghislaine:

    Hola mar!! klinkt nu al super leuk :) ben benieuwd naar je foto's als je die een beetje hebt :) heeeeel veel plezier daar! we gaan snel in het spaans mailen he...kus! ghi

  • 08 Maart 2007 - 18:57

    Ome Harrie:

    Ha Marian,

    Nou, je eerste avontuur zit erop! Groetjes,
    Ome harrie en Trees

  • 08 Maart 2007 - 22:15

    Maartje:

    Supercoole foto's! en ook al mooi weer gehad zo te zien? nieuwe tas? ennn nu al wel een roommate? kijk uit naar je volgende verhaal! (D is hot!) hele dikke knuffel!

  • 08 Maart 2007 - 22:17

    Maartje:

    PS: wat is cactus jagen & waarom moet je daar zo'n raar ding voor op je hoofd?

  • 10 Maart 2007 - 07:37

    Ria :

    Mooie foto's, ja ik ben ook benieuwd wat cactus jagen is. Dat hostel ziet er leuk uit en je kamer al lekker rommelig, dat is vertrouwd. Hoe moet dat als je wel een roommate krijgt?? xxxxmama

  • 10 Maart 2007 - 08:48

    Eeffie:

    he kanjer, leuk hoor je foto's en verhalen. Tot mails.. liefs EVA have fun!

  • 10 Maart 2007 - 16:55

    Jos Van Dijk:

    Ha Marian,

    Leuk verhaal joh. Ik hoorde van je vader dat je een website had en daar ben ik gelijk op gaan kijken. Ook leuk om precies op de evenaar te hebben gestaan. Dat zullen maar weinig mensen je na doen. Ik vind het een hele onderneming je reis. Geniet er lekker van. En over een tijdje kun je ook nog met de mensen daar een gesprek voeren want dan spreek je zelf vloeiend spaans.
    Have fun, Liefs Jos

  • 10 Maart 2007 - 19:55

    Bart En Eva:

    Hee lieffie, hoe is het daaro? hier gaat ie lekker! mijn piercing is erdoorheen gejast! erg fijn! ik heb bart even je foto´s laten zien.
    Dag schoonzusje :-P Geniet zonder mate, doe elke dag iets nieuws! Wel lekker veel foto´s maken voor de aanhang :-)

    Dikke kuzz...
    en liefs van ons.

  • 10 Maart 2007 - 19:57

    Eva En Bart:

    :-P = :-p

  • 11 Maart 2007 - 11:52

    Anne-Rose.:

    Hoi Marian leuk wat van je te horen en zien.
    Lief en veel plezier.

  • 11 Maart 2007 - 11:59

    JOS V.d. Zwet:

    GELUKKIG ALLES GOED MET JE RUGZAK. wE WENSEN JE VEEL PLEZIER EN AANGENAME TIJD IN ECUADOR.
    dE FOTO'S GEVEN EEN GOEDE
    INDRUK VAN DE OMGEVING. HEEL MOOI.
    gROETJES
    JOS

  • 11 Maart 2007 - 12:31

    Rosanne:

    Ziet er allemaal erg leukuit!!
    Fijn dat je rugzak ook weer hebt en de taxichaufeurje wou helpen.Veel plezier ..verder. En ik lees je avondturen wel weer in je volgende verhaal

  • 11 Maart 2007 - 13:44

    Eva:

    Hee check je gmail voor foto's van mij! liefs eva

  • 11 Maart 2007 - 19:55

    Renée:

    Hee Mar, leuk dat we nu op hetzelfde continent zijn beland! Je gaat vast ook superveel leuke dingen meemaken, je hebt de eerste dagen al onwijs veel gedaan! Ik kon mezelf alleen maar van mn bed naar de wc slepen door de hoogteziekte. Ben benieuwd wat je van de salsalessen vind, ik ben erachter gekomen dat ik salsa echt bagger, no me gusta.
    Heel veel plezier! kus Renée

  • 03 April 2007 - 15:52

    Anne-Rose:

    He Marian was je nou ratten aan het slachten??
    Hier begint ook lekker te schijnen en we zijn weer aan het kamperen geslagen.
    Doei Anne-Rose.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Marian

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 21412

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 06 December 2012

Indonesië

03 Maart 2007 - 17 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: