na 200 uur spaanse les gaat het echt beginnen! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Marian - WaarBenJij.nu na 200 uur spaanse les gaat het echt beginnen! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Marian - WaarBenJij.nu

na 200 uur spaanse les gaat het echt beginnen!

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian

11 Mei 2007 | Ecuador, Quito

Daar zit ik dan, na mn laatste spaanse les te wachten tot ik renee kan ophalen van het vliegveld! Deze week had ik de hele tijd een raar, dubbel gevoel. ik heb onwijs veel zin om aan iets nieuws te gaan beginnen en eindelijk op reis te gaan, maar tegelijkertijd vind ik het wel jammer dat mn 'schooltijd' erop zit. Heb het erg naar mn zin gehad hier! Deze week nog even goed genoten, veel leuke dingen gedaan. Zondag in alle vroegte op de bus gestapt naar Otavalo. Daar was een groep van school al twee dagen. We zijn met zn allen gaan paardrijden, volgens vele boeken de mooiste tocht ter paard van ecuador. Het begon allemaal wat moeizaam, want er waren twee paarden te weinig. Toen moest ik mn paard bestijgen. Ik was al best wel bang, en dat werd er niet beter van toen een loslopende hengst besloot mijn paardje te bespringen terwijl ik erop zat...Niet zo'n fijn begin, maar had wel gelijk het ergste gehad. Daarna werd het steeds beter en leuker, vooral op het laatste stuk toen we een beetje gingen galoperen! Ik ben er weer achter gekomen waarom ik toch elke keer weer wil paardrijden, ook al ben ik bang. Als het eenmaal goed gaat is het echt leuk! Maandag salsales met school en een hapje gaan eten en wat gaan drinken. Dinsdagmiddag vroegen een paar leraren of ik met hen wilde lunchen. ze gaan natuurlijk altijd ecuadoriaans uit eten met de lunch, dus ik kreeg soep en daarna rijst met geitenvlees. Heel apart, ook om zo op stap te gaan met hen. Vanmiddag(vrijdag) trouwens weer, als een soort 'afscheid'. 's avonds zijn we met een grote groep bij een tapas restaurant gaan eten, omdat het de laatste avond was van twee mensen, en de laatste week van nog een heleboel meer. Heerlijk gegeten, wijntjes gedronken en later gedanst. Woensdag erg moe maar dat kon ons er niet van weerhouden de bus te pakken naar het winkelcentrum. niet om te shoppen dit keer, tot mijn grote verbazing heeft Quito een ijsbaan en die moesten wij nederlanders natuurlijk even proberen. Ik was met Anneke en Marloes. De ijsbaan stelde niet zoveel voor, een klein ijshockeybaantje, maar we hebben ons uitstekend vermaakt. Ik wist niet dat ik zo goed kon schaatsen op ijshockeyschaatsen! Het was erg leuk, en dat had ik ook wel even nodig want die middag heb ik mn tweede nare ervaring meegemaakt sinds ik hier ben. Ik zat een hoekje in de zon toen er ineens een man naar me toe kwam, met vanonder zn jas iets wat uitstak op mij gericht. 'ik heb hier een pistool en je moet me al je spullen geven' zei hij. mijn eerste reactie was dat ik gewoon 'nee' zei, toen hij zijn woorden herhaalde riep ik om hulp en toen liep hij weg. luid lachend, zn jas over zn schouder geslagen. hij had geen wapen bij zich, misschien wilde hij me gewoon bang maken. dat is hem trouwens wel gelukt. Ik was behoorlijk geschrokken, voor een minuut denk je toch echt dat je op klaar lichte dag overvallen wordt. Ik haat het dat er dit soort mensen bestaan! Dat was dus minder leuk en ik kon wel wat afleiding gebruiken. Donderdag had ik mn eerste echte salsales, one~to~one met Tito. Het was leuk maar ik kan nog steeds niet dansen ben ik bang. s avonds nog wat wezen drinken en toen was het alweer vrijdag, mn laatste dagje op school. wel een leuke dag, nog wat fototjes genomen. Nu moet ik al bijna weg naar renee, wilde jullie nog even een berichtje sturen want ik weet niet hoeveel tijd ik voortaan heb. misschien duurt het even voor ik weer wat kan vertellen, want we hebben een vol programma de komende weken. Heb er wel heel veel zin in!! Tot de volgende x! liefs en besos!

  • 11 Mei 2007 - 19:06

    Ome Harrie:

    Ha Marian,

    Goh, wat heb je met die hengst gedaan? Ik hoop dat je hem een goede optater hebt gegeven. En die enge vent! Goed dat je van je af gebeten hebt. Daarmee treef je ze meer dan met bang worden.
    He, maak er een mooie trektocht van! Ben erg benieuwd wat je allemaal meemaakt.
    Vandaag is de Musical van Anne-Rose voorberfeid en morgen wordt hij uitgevoerd. Ze maken een video. Dan kun je hem over een tijdje zien. Maar ga eerst maar op vakantie.
    Liefs,
    Ome Harrie

  • 11 Mei 2007 - 20:29

    Arthur Schipper:

    Hoi Marian,

    Wat is dit een leuke manier om op de hoogte te blijven van je boeiende reis.
    Je schrijft leuk over al je gebeurtenissen. En ik vind dat je ook veel durft !
    Ook wel een warmer klimaat dan de regen in dit kikkerland.
    Goede tijd toegewenst!

    Arthur Schipper

  • 11 Mei 2007 - 21:40

    Ria:

    Hoi Marian,
    Je laatste weekje zit erop, veel plezier met Renee. Wel bellen hoor! Morgen de musical en het feest van Fred en Anja. liefs mama en geniet van je vakantie!!!!
    xxxxxx

  • 13 Mei 2007 - 02:31

    Renée:

    Tja quito...je bent inderdaad in een stad gaan wonen waar zulk soort mensen bestaan. Of mensen die het niet vragen zoals deze beleefde meneer maar die het gewoon pakken zoals de iets minder beleefde persoon die zich vandaag mijn spullen toeëigende...snik.

  • 13 Mei 2007 - 12:36

    Marleen :

    Hey Jantje!
    klinkt zoals gewoonlijk weer fantastisch! Ik wilde je even super bedanken voor je kaartje, echt heel leuk! Toen had ik bedacht je een brief te sturen met hoe ik t heb in Amsterdam en wat leuke nieuwtjes, maar nu ben je aan het rondreizen en kan ik m niet sturen!! Als je thuiskomt ligt er dus een brief in de brievenbus en moet je net even doen alsof je nog weg bent en post uit het verre saaie koude kikkerlandje krijgt okee?
    geniet voor 10 die laatste paar weken!!
    xxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Marian

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 21397

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 06 December 2012

Indonesië

03 Maart 2007 - 17 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: