Nog maar één weekje! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Marian - WaarBenJij.nu Nog maar één weekje! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Marian - WaarBenJij.nu

Nog maar één weekje!

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian

05 Mei 2007 | Ecuador, Quito

Ik zit hier nu al zo lang dat ik me niet zo goed meer kan voorstellen dat deze week mn laatste week op school wordt..Het lijkt bijna alsof ik morgen alweer naar huis moet, hoewel dat toch nog zes weken gaat duren. Zes weken waarin in waarschijnlijk een overdosis aan leuke dingen ga doen en zien, eerst samen met Renée in Ecuador, dan in Peru waarschijnlijk met een meisje van school, en dan naar de Galapagos! Een flink gat in mn spaargeld, maar ongetwijfeld de moeite waard. Ik ga met twee jongens van school, eerst een 5-daagse ´cruise´ langs verschillende eilanden met zeeleeuwen, boobies en veel natuur. daarna blijf ik nog een nachtje, zodat we zelf nog een tour naar een ander eiland kunnen doen. en dan...weer terug naar nederland, 17 juni ben ik er weer!
Vorig weekend lekker in Quito gebleven, zaterdagavond uitgeweest in dezelfde discotheek als normaal. Het was nu alleen stampvol, met alleen maar ecuadorianen, terwijl doordeweeks meer dan de helft van de mensen toerist is. Heel apart, en erg leuk ook! Zondag eindelijk de vulkaan Pinchincha op geweest met de Teleferiqo. Quito ligt aan de voet van deze berg, dus we hadden een mooi uitzicht over de stad. dat was ook alles, want dankzij de wolken was de rest van de omgeving niet te zien. s Avonds Babel gekeken met een Henriette in haar hostal. Lekker relaxt weekendje dus!
Maandag was het echte Koninginnedagfeest, in een barretje in Mariscal. Iedereen (bijna) met oranje kleren/accesoires en veel André Hazes & Marco Borsato! Heel leuk feestje, erg gezellig!!
Dinsdag moesten we vroeg op, want we gingen op een excursie met een groep van school. We zouden drie meren bezoeken, San Pablo, Cuicocha en nog een waar ik de naam niet meer van weet. Eerst even op de evenaar gestaan, op de plek waar de Inca´s die lijn bepaald hadden. Toen een plaatstelijke specialiteid, biscoches gegeten. Toen even bij San Pablo gestopt, mooi uitzicht over het meer. Daarna naar Cuicocha, maar vanwege de wolken was er van boven jammergenoeg niets te zien. We zijn toen eerst maar in een bootje over het superblauwe kratermeer gaan varen. Echt een raar idee dat je midden in een actieve vulkaan drijft. Dat hij nog actief is is ook te zien, want op sommige plekken borrelt het water een beetje! De wolken waren inmiddels weggetrokken dus na afloop konden we nog even snel een paar plaatjes schieten van het mooiste meer van de dag. Toen snel weer ons busje in, want we lagen achter op schema. bij het derde meer hebben we weer een rondvaart gemaakt, erg saai. toen even gewaterfietst, dat was wel erg grappig.
Donderdag heb ik het oude centrum van Quito bij nacht mogen bewonderen, alle kerken en belangrijke gebouwen zijn dan verlicht. Gistermiddag(vrijdag). samen met mn kamergenootje Kathi en Ester ben ik op bezoek geweest bij alle slangen die in Ecuador voorkomen. In een groot park hier in Quito staat een soort museum waar ze heel veel soorten slangen hebben, en ook kikkers, schildpadden en een leguaan. Kreeg er rillingen van om al die gifgroene en grote slangen door hun hokje te zien kruipen. de schilpadjes waren wel echt superlief! Daarna zijn we door het park gewandeld en hebben we een winkelcentrum, compleet met Mango, opgezocht. Even rondgebanjerd, en natuurlijk wat inkopen gedaan. Toen moesten we in een overvolle bus weer naar huis. en met overvol bedoel ik ook echt overvol! De deuren pasten niet meer dicht, zo overvol. Een weg naar buiten vinden als je uit wilde stappen was ook bijna onmogelijk, ik werd een handje geholpen door de mensen achter me die me naar buiten duwden haha!
Nu ga ik lekker van de zon genieten, zolang het nog kan! want hoewel ik in Zuid-Amerika zit, ik denk dat jullie bruiner zijn dan ik wanneer ik terug ben! het regent hier iedere dag, en niet zo´n klein beetje ook! Tot de volgende keer!

  • 05 Mei 2007 - 17:07

    Judith:

    Hoi Maria,
    Erg leuk om te horen wat voor stoere dingen je allemaal doet en wat voor mooie dingen je ziet. Lijkt me zeker de moeite waard!
    Heel veel plezier nog met je rondreis! Ga je nog naar Machu Picchu in Peru? Dat schijnt helemaal fantastisch te zijn!
    Ik hou het voorlopig maar bij het leren van kitesurfen.

    Groetjes,
    Judith

  • 05 Mei 2007 - 18:27

    Ome Harrie:

    Ha Marian,
    Goh, wat een ervaringen doe jij op! In een vulkaan varen? In borrelend water? Krijg je dan geen visioenen dat het ieder moment kan gaan spuiten?
    Regent het daar zo? Hier is voor hert laatst op 22 maart een wolk geweest. Je kunt de mensen niet meer terug. Oh, wat is het hier heet ge3weest. Morgen om 17.00 uur hebben ze weer regen beloofd. Ik hoop[ dat het waar isd voor mijun tuin.
    He, doe voorzichtig met al die avontuurlijke dingen.
    Liefs,
    Ome Harrie

  • 05 Mei 2007 - 23:11

    Marian:

    ook bij de andere verhalen staan nieuwe fotos! "een paradijsje", " bitterballen..." en deze

  • 11 Mei 2007 - 21:11

    Marloes:

    hey marian,

    bijgekomen van gisteren haha.
    Als ik je voor je de cotopaxi gaat beklimmen wil ik je heel veel succes wensen. Ookal haal je het niet dan nog ben je een topper dat je het geprobeert hebt.
    we spreken elkaar.

    besos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Marian

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 21392

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 06 December 2012

Indonesië

03 Maart 2007 - 17 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: