Bitterballen, Stroopwafeltjes en het Wilhelmus - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Marian - WaarBenJij.nu Bitterballen, Stroopwafeltjes en het Wilhelmus - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Marian - WaarBenJij.nu

Bitterballen, Stroopwafeltjes en het Wilhelmus

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian

26 April 2007 | Ecuador, Quito

Even een kort verslag van het beste koninginnedagfeest wat ik tot nu toe in het buitenland heb meegemaakt.. Ookal is het pas 26 april, de NL ambassade gaf een feestje ter ere van onze vorstin in het grootste park van Quito, dus daar zijn we even een kijkje gaan nemen. We vielen met onze neus in de boter, of liever gezegd haring en bitterballen, die daar op grote bladen rondgedeeld werden. Ondertussen hield de ambassadeur een toespraak en hebben we uit volle borst het wilhelmus staan zingen. Ik voelde me niet helemaal op mn plek tussen al die belangrijke mensen in nette pakken, maar de catering van het Hilton-hotel deed dat gevoel snel verdwijnen. Er was zoveel eten, wijn en zo lekker allemaal! maar we hebben toch het meest genoten van de bitterballen en stroopwafels. Normaal al wel lekker, maar helemaal heerlijk omdat het hier niet te krijgen is. Twee meisjes van school waren gevraagd om in klederdracht (compleet met klompen en kanten mutsje) dingen uit te delen en te helpen. We hebben kaas meegesmokkeld voor iedereen van school die niet van de partij kon zijn om dat ze smiddags natuurlijk gewoon werken. De stroopwafels waren helaas op voordat we ze in onze tasjes konden verstoppen..
Maandag hebben we nog een feest van school, met veel oranje, bier en NL muziek. Geweldig om zo ver van huis te zijn en toch lekker koninginnedag te vieren!

• 27 April 2007 - 07:17

Eva:

hee meis, dat klinkt goed!! JAja, door wijn voel je je snel op de plek, dat snap ik wel hoor! haha...
    nou ik ga nu mijn practicum doen. liefs eva

• 29 April 2007 - 13:25

Naomi:

He mar!
    Wat grappig dat jullie daar koninginnedag vieren! Heerlijk al die Hollandse lekkernijen! Ik heb nog niet zo heel erg veel behoefte, maar ik ben natuurlijk pas 3 weken van Nederlandse bodem. Super leuk dat je naar Peru gaat, een prachtig land! En de Galapagos eilanden lijken me ook heel speciaal! Ga je ook nog wat met Renee doen?
    Veel plezier met alles wat je nog gaat doen en geniet ervan!

Liefs Naomi

• 30 April 2007 - 11:12

Annekee:

Marian, wat een geweldige reis ben jij een het maken. En wat laat je ons fantastisch meegenieten, met je foto's en verslagen! Veel liefs en plezier!

• 02 Mei 2007 - 00:22

Renée:

¡Hola chica! Leuk dat je zo'n leuk feestje had voor onze konegin. Koninginnenach in Cusco was ook echt te vet. Heerlijk om na vier maanden weer Rood en meer van Marco Borsato, Guus Meeuwis, Frans Bauer en al die andere leukerds te horen haha! kus

• 02 Mei 2007 - 06:27

Anne-rose.:

Koninginnedag grappig! bedankt voor je lieve kaart.
    Anne-Rose en Jos.